Almost ready for take-off - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jenn Ru - WaarBenJij.nu Almost ready for take-off - Reisverslag uit Breda, Nederland van Jenn Ru - WaarBenJij.nu

Almost ready for take-off

Blijf op de hoogte en volg Jenn

24 Januari 2013 | Nederland, Breda

Op het moment dat ik dit schrijf, spoken er twee gedachten door mijn hoofd: ‘jeej mijn eerste blog’ en ‘nu over een week is mijn vliegtuig aan het opstijgen’. Hoe leuk ik het ook vind om dit te schrijven, het tweede overheerst toch echt.. Een half jaar geleden schreef ik nog leuk op Facebook dat ik misschien naar Azië zou gaan voor mijn stage. Dat vond ik op dat moment reuze interessant, en nog steeds, maar toch vraag ik me geregeld af wat ik mezelf nú weer aan doe. “Ik en mijn goede ideeën..” Maar goed, impulsiviteit is altijd iets waar ik van heb gehouden dus ik ga dit avontuur maar wat graag aan! Resultaat: over precies een week vertrek ik voor een half jaar naar Kuching, Maleisië.

Ik studeer International Tourism Management aan de NHTV in Breda. Ik wist van tevoren dat bij deze internationale studie een verplichte internationale stage hoort in het derde jaar. Dat moment is nu dus aangebroken. Ik kon weliswaar ook kiezen voor België of een ander land binnen Europa - lekker dichtbij huis –, maar onder het mom van ‘als je het doet, doe het dan goed’ is het dus Maleisië geworden. Ik heb in mijn eerste jaar een report geschreven over Maleisië en daar is eigenlijk de liefde voor het land ontstaan. Inderdaad, ik ben er nog nooit daadwerkelijk geweest. Nog nooit. De stad waar ik heen ga, heet Kuching. Het is met haar 600.000 inwoners de grootste stad op het eiland Borneo, wat gedeeld wordt door Maleisië en Indonesië. Volgens allerlei bronnen zou Borneo met haar jungle de mooiste omgeving van Maleisië bieden. I can’t wait!

Een nadeel van zo’n verre stage blijft toch wel dat ik alle lieve mensen in/en mijn vertrouwde omgeving alleen via Skype kan zien en dus ontzettend ga missen. Gelukkig zijn we op school goed voorbereid en heb ik zelfs geleerd hoe om te gaan met heimwee. Anyhow, alleen de laatste spulletjes – inclusief mijn knalroze klamboe, ik moet het toch persoonlijk maken – moeten nog in mijn prachtige, knalrode koffer worden gepropt en ik ben ready to go!

Selamat tinggal!

Jenn

  • 24 Januari 2013 - 21:35

    Romy:

    Yooooo jennie, leuk dat iedereen aan de waarbenjijnu is begonnen. Ik heb er ook 1 en zo zijn we toch nog een beetje bij elkaar en kunnen we over al onze leuke ervaringen lezen :D Nou schat heeeeeeeeeeeel veeel plezier en doe voorzichtig xx

  • 24 Januari 2013 - 23:05

    Anneke :

    Lieve Jen,
    Ja, het wordt nu wel heel spannend allemaal! Leuk dat verslagje wat je doet en natuurlijk gaan heel veel lieve mensen jouw voordelig bellen met Hallo Buitenland. Slim idee zeg!
    Ik wens je heel veel succes Jen, en ik weet zeker dat het je gaat lukken,alvast een hele goeie reis!
    liefs mama

  • 24 Januari 2013 - 23:58

    Jenn Ru:

    Hihi mam dat is reclame van de website. Ik heb dat 'Hallo Buitenland' er dus niet zelf opgezet.

  • 28 Januari 2013 - 08:50

    Fabienne:

    Hee Jen!!Het komt nu wel heel dichtbij!!!! Je gaat een gave tijd tegemoet, heb maar vertrouwen!! Je bent niet alleen!!En wat super leuk om je verhalen zo te kunnen lezen, blijven we een beetje op de hoogte van jouw avonturen!
    Sterkte met afscheid nemen en een goeie reis gewenst! Liefs Fab xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jenn

Actief sinds 17 Okt. 2012
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 8783

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 01 Augustus 2016

Werken met paarden bij Mark Rodney in Australië

01 Juli 2015 - 02 Februari 2016

Reisleiding in Maleisie

31 Januari 2013 - 25 Juni 2013

Stage Kuching, Maleisie

Landen bezocht: